Generationskløften
28. juni, 2005
Min mormor på 85 er for sej. Det ville dog være synd (eller bare decideret løgn) at sige, at hun rider på IT-bølgen, hvilket af og til forårsager betydelig frustration.
For nogle måneder siden skulle hun have fat i en elektriker. Hun slog op i telefonbogen og fandt hvad hun søgte, men ringede lidt efter fortvivlet til min mor:
- Jeg kan ikke ringe til ham. Der står ikke noget rigtigt telefonnummer, der står kun sådan en mobiltelefon, og sådan en har jeg jo ikke … !
For nogle dage siden skulle hun have fat i et ejendomsselskab. Hun havde set en annonce i avisen, men kunne ikke finde noget telefonnummer og ringede igen til min mor:
- Det eneste der står er sådan noget www … er det en blikkenslager?
erlando:
Det må da også være sært at have oplevet teknologien gå fra, at der sad et rigtigt levende menneske i den anden ende, når man løftede røret på telefonen; “Jeg vil gerne bede om Lyngby 23″, til at vi i dag kommunikerer højst upersonligt via e-mail og web og..
Det tror jeg godt kan være en smule svært at følge med til.. Ligesom vi i vores generation sikkert vil være ligeså uforstående overfor vores børnebørns kommunikationsmuligheder.
30. juni, 2005 kl. 10:03
Fr. Møller:
Tak for et godt grin! Det er betryggende at høre, at de stadig laver bedstemødre som i de “gode gamle dage” ;-).
09. juli, 2005 kl. 22:24